Més de mil veïns van denunciar el «polsim negre» generat per les tèrmiques en plena dictadura franquista.
El 1966 es va produir una de les primeres mobilitzacions ciutadanes contra la contaminació industrial a l’àrea del Besòs. Més d’un miler de veïns, especialment dones de Sant Adrià, van protestar per la «polsina negra» que cobria habitatges, roba i carrers a causa de les emissions de les centrals tèrmiques. Les instal·lacions cremaven combustibles pesants, generant sutge visible i corrosió a l’entorn urbà. La pressió social va obligar a revisar el projecte de la nova central en construcció, elevant l’alçada prevista de les xemeneies fins a 200 metres per millorar la dispersió de gasos i reduir l’impacte atmosfèric immediat.

